ایرج کارخایی روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوع تهدیدهای سایبری با توجه به قابلیت‌های افزایشی در فناوری اطلاعات  مرتب در حال پیچیدگی خاص و افزایش است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در حال هوشمندسازی و به کارگیری فناوری اطلاعات است و از نکته‌های مهم این بخش که مدیران این دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند، تغییر فضای تهدیدهای سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به منظور مقابله با تهدیدهای سایبری در سال‌های گذشته به مدیران دستگاه‌های اجرایی داده شد، تصریح کرد: مدیران باید پاسخگوی هرگونه خسارت در بخش‌های فنی و حیاتی دستگاه‌های اجرایی باشند.

وی به فرصت‌ها و چالش‌های هوشمندسازی زیرساخت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: فناوری‌های نوین با رشد سریعی که در این سال‌ها داشتند، برخلاف کاربردها و خدماتی که می‌تواند به مردم ارائه دهند، تهدیداتی را نیز در قالب خود، به وجود آورده است‌.

کارخایی اضافه کرد: به همین منظور پدافند غیرعامل برای مقابه این تهدیدها الزام‌هایی را ارائه داد و در صورت هر گونه رعایت نکردن الزام‌ها، مسئولیت با دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: مهارت نداشتن نیروهای دستگاه‌های اجرایی در بخش فناوری اطلاعات یکی از مشکلات مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۵ دستگاه توسط کمیته ارزیابی حوزه فناوری مورد ارزیابی قرار گرفته است و مباحث مربوط مورد تجزیه و تحلیلی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات بررسی شد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.