عبدالعلی بصیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امضای این تفاهم نامه با حضور سیدصالح هندی، مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران و ریاست دانشگاه انجام گرفت که این اقدام، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزه نفت ایران است.
وی اضافه کرد: در بندهای تفاهم نامه، ۲ طرح کوتاه مدت و چند طرح بلندمدت برای همکاری مشترک درنظرگرفته شد. 
بصیری بیان کرد: تقاضا محور شدن پایان نامه دانشجویان یکی از نکات مهم و کلیدی است که با برقراری این تفاهم‌نامه، پایان نامه دانشجویان در راستای حل مسائل مربوط به شرکت نفت سوق می یابد و از حالت تئوری خارج می‌شود. 
وی ادامه داد: طرف قراداد اصلی این تفاهم نامه، دانشجویان و استادان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه دامغان هستند. 
بصیری تصریح کرد: محدودیت زمانی برای این تفاهم نامه وجود ندارد و در قالب کلی، این طرح رویکرد پژوهشی مطالعاتی دارد. 
وی به انجام فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی در راستای این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: با این تفاهم نامه، فرصت مطالعات برای ۲۱ نفر از اعضای هیات علمی دانشکده زمین شناسی نیز فراهم می‌شود که هرکدام به مدت ۶ ماه مامور می‌شوند تا در شرکت ملی نفت به کار گرفته شوند و از مسائل مرتبط بهره علمی ببرند. 
بصیری خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در بلندمدت، در قالب طرح‌های دانشجویی با موضوع تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و مطالعات جدید در حوزه اکتشافات انجام می‌شود. 
رییس دانشگاه دامغان گفت: با این تفاهم نامه، دانشگاه می‌تواند در طرح‌های مناقصه ای شرکت نفت شرکت و زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را برای دانشجویان و استادان فراهم کند.
در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.