علیرضا شبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول شبکه توزیع آب شهرستان اکنون 60 کیلومتر و خط انتقال 32 کیلومتر است.
وی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات عمرانی حاصل از سه درصد نفت 30 میلیون تومان برای اصلاح شبکه توزیع آب شهرستان اختصاص یافت که رقم بسیار پایینی بوده و پاسخگوی اصلاح شبکه نیست.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری خوسف ادامه داد: این شهر به دلیل گستردگی و پراکندگی جمعیت نیازمند شبکه توزیع گسترده تری است که بایستی اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد.
وی یکی از مشکلات شهرستان را کمبود ذخیره آب شرب عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل عملیات اجرایی خط انتقال آب به مخزن جدید به زودی آغاز می شود.
شبانی، اعتبار این پروژه را 680 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خط رفت آب به مخزن جدید از سه راهی روستای کلاته ملک انجام خواهد شد.
مدیر امور آب و فاضلاب خوسف اظهار داشت: با احداث مخزن جدید ذخیره آب و خط انتقال رفت به این مخزن، مشکل کمبود آب شرب این شهرستان تا 40 سال آینده رفع می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث تملک زمین برای احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی آب شرب شهر خوسف انجام شده است.
شبانی، تسطیح زمین و حفاری گمانه ها، استخراج نمونه ها و ارسال آن به آزمایشگاه خاک و انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه را از دیگر اقدامات انجام شده برای احداث خط جدید مخزن ذخیره آب برشمرد.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی خط انتقال آب به مخزن جدید به طول یکهزار و 500 متر و احداث سه باب حوضچه شیرآلات با تامین اعتبار از محل اوراق خزانه اسلامی تا یکماه آینده با تحویل زمین به پیمانکار آغاز می شود.
تعداد مشترکین شبکه آب شرب خوسف اکنون سه هزار و 500 مشترک است.
خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع شده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.