بهروز اسودی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان استان سمنان اظهار داشت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی تولید شده در واحدهای صنعتی و تولیدی این استان  ۶۲ درصد از ابتدای سال تا پایان آبان ۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۸۲ هزار تُن کالا به ارزش حدود ۱۶۹ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۹درصد کاهش داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در این استان ۹۳۰ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشت.

وی خاطرنشان کرد:۱۱۰ قلم کالا از قبیل شمش سرب، سود سوزآور، محصولات یکبار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، فروسیلیسیوم، کولرآبی، پودر لباس شویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی شده و سیمان از استان سمنان به کشورهای دیگر صادر شد.

اسودی با اشاره به کشورهای هدف کالاهای صادراتی سمنان تصریح کرد: کالاهای صادرات‌‍محور این استان به  ۴۶ کشور جهان مانند عراق، ترکیه، هند، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، هنگ کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی و اندونزی صادر شده است.

وی به واردات ۱۲ هزارتن کالا به ارزش حدود۳۳ میلیون دلار به سمنان اشاره و اضافه کرد: اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزای قطعات ترانسفور ماتورها، پروپیلن، لقاء کننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور عمده کالاهای وارداتی را شامل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: کالاهای وارداتی از ۱۹ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند و امارات متحده عربی به گمرک این استان وارد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.