حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده در سالن غدیر استانداری افزود: اطلاعات و آموزش‌های لازم برای ارتقاء آگاهی مردم از سبک زندگی سالم توسط دستگاه‌های متولی ارائه شود.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «هر خانه یک‌پایگاه سلامت» در شهرهای سمنان ، قزوین و کاشان، بیان کرد: این طرح در صورت تحقق اهداف به عنوان یک طرح ملی و فراگیر ارائه می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان ادامه داد:  همکاری و تعامل تمام دستگاه‎ها و نهادهای استان به منظور اخذ نتایج مثبت حاصل از این طرح ضروری است.‌

وی تصریح کرد: یافته های تحقیقاتی در زمینه‌های مقابله با سرطان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا علاوه بر بهره برداری از آن‌ها، برنامه‌های اجرایی و کاربردی برای سلامت جامعه تهیه و تدوین شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط  گزارشی جامع از روند فعالیت‌های کشتارگاه‌های استان تهیه کنند.

وی با اشاره به ارائه طرح تحلیل سرقت و آثار اجتماعی آن در سمنان، اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، اطلاعات و نتایج این طرح پژوهشی تکمیل و سپس در قالب طرح کار ملی، برای هر یک از دستگاه‌های همکار شرح وظایف ارائه تا در سایه این همکاری، افزایش امنیت و آرامش مردم ایجاد شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای مقابله با بیماری سالک اقدام مطلوبی انجام داد و نیاز است از هم اینک اقدامات پیشگیرانه برای سال آینده لحاظ شود.

درجلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان با حضور جمعی از مسوولان استانی، در خصوص پایش سموم، آنتی بیوتیک ها و فلزات سنگین در فرآورده های خام دامی، نهاده های دامی و افزودنی های خوراک دام و طیور، تشریح طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» و تبیین نقش دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح و ارائه طرح پژوهشی بررسی تحلیل سرقت ، عوامل و آثار اجتماعی آن توسط مشاور، بحث و گفت و گو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.