شهردار سمنان در حاشیه افتتاح این طرح به ایرنا گفت: ۴۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هزینه شده است و ساخت طرح جدید میدان دریادار همتی در خرداد ۹۷ آغاز شد.

سیدمحمد ناظم رضوی خاطر نشان کرد: مساحت این طرح سه‌ هزار و ۷۲ متر مربع در سه طبقه و طول و عرض میدان به ترتیب ۸۳ و ۴۵ متر مربع است.

شهردار سمنان اضافه کرد: ارتفاع دکل این میدان ۲۴ متر و طبقه‌های اول تا سوم آن به ترتیب ۴۰۰، ۱۹۰ و ۷۱ مترمربع مساحت دارد.

در آیین افتتاح این میدان، امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر دریادار رحیم قیطاسوند معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سید عباس دانایی فرماندار سمنان و جمعی از شهروندان و مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

۳۹ سال پیش در هفتم آذر ۱۳۵۹ شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی با رشادت و جانفشانی‌های خود به عنوان فرمانده ناوچه قهرمان پیکان در عملیات مرواید، در جریان نبردهای حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، نگهبان ابدی خلیج همیشه‌فارس و جاودانه تاریخ ایران شد.
شهید امیر دریادار همتی یکی از شهیدان دفاع مقدس و از اهالی سمنان است که در هنر، علم و عمل یک اسطوره بود، شاید نیروی دریایی دیگر به مانند او نخواهد دید و به پاس رشادت‌های این جوانمرد ایران زمین هفتم آذر، سالروز شهادتش، به عنوان روز ملی نیروی دریایی انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.