امیرحسین شاه‌حسینی روز پنجشنبه در نشستی با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان آرادان ابراز داشت: ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان آرادان زیر کشت انار است که ۳۵۰ هکتار آن بارور و ۱۰۰ هکتار آن نیز غیربارور است.

وی ادامه داد: هرس به‌موقع درختان انار ، مبارزه با کرم گلوگاه، آبیاری به‌موقع و تغذیه این باغ‌ها با کودهای مناسب ازجمله علت‌های افزایش تولید این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بیان کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید انار در استان سمنان به شمار می‌رود و از ارقام انارهای مرغوب این شهرستان می‌توان به گلوباریک، میخوش و ملس ساوه اشاره کرد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: باغداران آرادانی علاوه بر تازه خوری و عرضه بخشی از محصول انار تولیدی در این شهرستان در استان‌های هم‌جوار، بخشی از آن را نیز برای فراوری و تولید رب سنتی و مرغوب انار استفاده ‌کردند.

وی با اشاره به نبود صنایع فرآوری انار در این شهرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌منظور سرمایه‌گذاری در بخش صنایع فرآوری محصول انار و برای معرفی درخواست تسهیلات در این زمینه به جهادکشاورزی شهرستان آرادان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه آفت کرم گلوگاه انار، تنها با آتش‌زدن انارهای فاسد و آلوده به این آفت از بین می‌رود، توصیه کرد: کشاورزان پس از اتمام زمان برداشت انار برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار، انارهای پوسیده را از باغ ها جمع‌آوری و آتش بزنند.

شاه‌حسینی با اشاره به مشکل کم‌آبی استان سمنان و شهرستان آرادان و لزوم مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: اجرای سامانه‌های مکانیزه و آبیاری تحت‌فشار در باغ‌های انار موجب افزایش بازدهی و کاهش مصرف آب برای تولید این محصول شده و در جلوگیری از هزینه‌های اضافی نقش چشمگیری دارد.

وسعت باغ‌های انار استان سمنان پنج هزار و ۵۸۲ هکتار است که از این میزان چهار هزار و ۴۵۷ هکتار بارور و یک هزار و ۲۲۵ هکتار  آن نهال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.