مهدی نویدادهم روز پنجشنبه در آیین نکوداشت حاج آقا سیدعلاءالدین میرمحمدصادقی، فعال اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور در مجتمع آموزشی رفاه سمنان افزود: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۰۶ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که بخش قابل توجهی از این مکان‌های آموزشی با تلاش خیران بوده است.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور به معنی واقعی نهادینه شده است و فعالان فرهنگی و اقتصادی کشور ساخت و ساز و آبادانی ایران اسلامی را وظیفه خود تلقی می‌کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: شخصیت‌های فرهیخته مانند حاج آقا میرمحمدصادقی الگوی مناسب برای دانش آموزان و جوانان هستند که باید با رهیافت‌های ایران‌دوستی و توجه به دین مبین اسلام برای ساخت کشور تلاش شود.

نویدادهم تصریح کرد: با درایت و تلاش خیران اکنون ایران اسلامی مجتمع‌های آموزشی با استانداردهای روز جهان دارد و این نهضت مدرسه‌سازی به خوبی در مناطق روستایی و شهری ایران نهادینه شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: محرومیت زدایی در ایران اسلامی یک اصل مهم است که خیران در این بخش به شایستگی فعالیت دارند.

در این آیین نمایندگانی از اتاق بازرگانی ایران ، تعدادی از مسوولان و خیران مدرسه ساز  استان سمنان حضور داشتند.

سید علاءالدین میرمحمدصادقی متولد ۱۳۱۰ در اصفهان معروف به حاج‌آقا علاء، فعال امور صنایع و معادن، از پشتیبانان مالی انقلاب اسلامی ایران، عضو هیات مدیره مؤسسه علوی ، از چهره‌های برجسته مجمع فعالان توسعه اقتصادی ایران است. وی اولین بار با حکم امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ایشان به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران راه یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.