نادر فخری یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در سرسرای اداره آموزش و پرورش افزود: : باید افسران جنگ نرم بر فضای مجازی کنترل و نظارت بیشتری داشته و عرصه را بر دشمنان تنگ کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ هم دشمنان ساکت ننشسته اند، تصریح کرد: جبهه استکبار برای برهم زدن افکار عمومی مردم ایران برنامه ها و هزینه‌های بسیاری می کنند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه دشمنان بعد از ناامیدی در تهاجم فرهنگی به جنگ اقتصادی روی آورده اند، گفت: در چند سال اخیر رهبرانقلاب این موضوع را شعار سال قرار داده و به مسئولان و مردم گوشزد می کنند.

فخری تصریح کرد: هر آنچه ارزش های ما را تهدید می کند باید با برنامه ریزی مناسب به فرصت تبدیل شده و در توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بکوشیم.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه شاهرود به عنوان یکی از شهرستان های منظم در برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی در کشور برگزیده شده ، افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان ریل گذار فرهنگ در شهرستان باید تلاش بیشتری داشته تا توقع جامعه به ویژه جوانان را فراهم کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تصریح کرد: ایشان علاوه بر مقام علمی و عملی مرجعیت شیعه را بر عهده داشته و از شاگردان امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) بوده و از کمالات بسیار والایی برخوردار بودند به طوری که امام هادی(ع) زیارت قبر آن حضرت را برابر زیارت قبر امام حسین(ع) می دانند.

امینی با اشاره به حوادث آخر آبان ماه در کشور، گفت: یکی از مهمترین ابزارهایی که دشمنان از آن برای تحریک اغتشاشگران استفاده کردند فضای مجازی بود که از آن می توان به عنوان جنگ نرم یاد کرد.

وی با بیان اینکه باید از فضای مجازی بعنوان فرصت استفاده کرد و آسیب های شناسایی شود، ادامه داد: دشمن از این فضا نه تنها در کشور ما بلکه در بیشتر کشورها حداکثر استفاده برای لطمه زدن به منافع مردم استفاده می کند.

امام جمعه شاهرود، آموزش و پرورش را یکی از محوری‌ترین دستگاه‌های فرهنگی خواند و اظهارداشت: برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی خانواده ها هم باید در کنار آموزش و پرورش دانش آموزان را هدایت کنند تا جامعه مصونیت پیدا کند.

وی تاکید کرد: هر مقدار از مشکلات آموزش و پرورش کم شود موفقیت‌ها بیشتر شده و در آینده نسل آسیب ناپذیری نسبت به خطرات فرهنگی خواهیم داشت.

سید محمد موسوی مدیر آموزش‌ و پرورش شاهرود هم به برخی آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : آیین های موجود در ارتباط با فضای مجازی نیاز به بازنگری دارند. 

وی با بیان اینکه خانواده ها وقت بیشتری نسبت به آموزش پرورش برای تربیت و جلوگیری از آسیب های اجتماعی فرزندان دارند، افزود: آموزش قانون پذیری، فرهنگ آپارتمان نشینی، کنترل خشم و خشونت، احترام به محیط زیست و صرفه جویی از اموری هستند که باید همه دستگاه های اجرایی همگام با آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار دهند.

در این نشست پیشنهاد شد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در فرمانداری این شهرستان مستقر شود.

شناسایی و برخورد با سامانه‌های غیرمجاز موجود در فضای مجازی، ایجاد کارگروه تخصصی برای موضوعات مطروحه در نشست های شورای فرهنگ عمومی، برگزاری آیینی برای تجلیل از موکب داران و بررسی و مقابله با آسیب های اجتماعی از دیگر موضوع‌های این نشست بود.

در این نشست از ۲ کتابدار شهرستان شاهرود تقدیر شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.