آیت الله صفایی بوشهری روز چهارشنبه در گردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر  افزود: تاریخ نشان می‌دهد نخستین گروهی که در اربعین به کربلا رفت ۲ نفر بودند اما اکنون این حرکت به بیش از ۲۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: دشمن در دوره‌های گذشته مامورانی را در مسیر راهپیمایان اربعین قرار می‌دادند که مردم را متفرق کنند با این حال هیچ قدرتی نتوانست جلوی سیل گسترده حضور مردم و دوست‌داران اهل‌بیت را بگیرد.

صفایی بوشهری عنوان کرد: براساس نطرسنجی‌های صورت گرفته استان بوشهر در حوزه موکب‌داری از استان‌های ممتاز در این زمره است.

وی افزود: پیاده روی اربعین بزرگترین جمعیت انسانی و دینی جهان است که هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته تکرار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پیاده روی اربعین، حرکتی بزرگ است که جهان اسلام هر سال آن را تکرار می‌کند.

سردار خلیل واعظی افزود: سرویس‌های جاسوسی بیگانه و دشمنان جهان اسلام به شکل گسترده بر روی موضوع اربعین برنامه‌ریزی کردند به همین دلیل از زائران و موکب داران می‌خواهیم در این زمینه هوشیار باشند.

وی ادامه داد: تاکنون کوچکترین ناامنی در تمام سال‌هایی که پیاده‌روی  اربعین انجام می‌شود رخ نداده این موضوع برای بسیاری از دشمنان از جمله حامیان داعش سخت است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۶۰ موکب از این استان در داخل و بخشی در خارج از استان برای میزبانی از زائران اربعین فعالیت می‌کنند.

واعظی یادآور شد: در این ارتباط به نیروهای انتظامی شهرستان‌ها اعلام شده اطلاعات مربوط به موکب‌های استان را دریافت و اقدام‌های لازم برای تامین امنیت آن‌ها را فراهم کنند. 

وی گفت: با توجه به اینکه دشمن در فضای مجازی تلاش گسترده‌ای برای کمرنگ کردن حرکت گسترده راهپیمایی اربعین انجام داده می‌طلبد شرکت کنندگان در این راهپیمایی هوشیاری لازم را نسبت به این دسیسه‌ها داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به وحدت میان شیعه و سنی بیان کرد: اهل تسنن تا کنون نه تنها هیچ واکنش منفی به موضوع پیاده روی اربعین نداشته بلکه از آن استقبال کرده و این موضوع موجب تعجب دشمنان شده است.

۷۲۱۲/۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.