شهید اخوان، فرزند خیرالله و زرین تاج بیستم بهمن۱۳۲۳ در روستای جاجرم از توابع شهرستان میامی استان سمنان در خانواده‌ای دیندار متولد شد.

این شهید والامقام،  تعصب خاصی به رعایت احکام اسلامی داشت و همیشه خانواده و هم‌سالانش را به انجام کارهای نیک و خواندن نماز اول دعوت می‌کرد.

شهید اخوان به دلیل دور بودن از شهر و نبود  امکانات آموزشی از تحصیل بازماند، اما با اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت چنان در بین اهالی روستا محبوب بود که همه برای انجام کارها با او مشورت می‌کردند.

این شهید جلیل‌القدر همسر و پدری مهربان برای همسر و فرزندانش بود و در فتوت، جوانمردی و شجاعت نظیر نداشت.

این شهید بزرگوار با وجود داشتن پنج فرزند به نام‌های عباس، مهدی، هادی، زری و مرضیه  و همسر مهربانش، پا بر احساس و عشق خود گذاشت و برای دفاع از خاک میهن اسلامی اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود به میدان نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در بخش‌های مختلف مانند تیربارچی در دفاع از خاک کشور نقش‌آفرینی کرد.

شهید اخوان در حدود سه ماه و ۱۵ روز جانانه و شجاعانه به همراه دیگر رزمندگان برای دفاع از خاک وطن جنگید و سرانجام در چهاردهم تیر ۱۳۶۳ در غرب کشور در اثر اصابت گلوله به شکمش به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر شهید اخوان  در زادگاهش در شهرستان میامی به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.