جعفر صادق تبریزی عصر سه ‌شنبه در پایان سفر خود به استان سمنان  در گفت و گو با ایرنا افزود: داروی آنفولانزا در کشور وجود دارد و کمبودی نیست، اما توزیع دارو مبتنی بر تشخیص بیماری آنفولانزا است، چرا که مصرف خودسرانه از دارو موجب ایجاد مقاومت دارویی می‌شود و به همین دلیل توزیع دارو با دقت انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد: کمبود دارو در کشور وجود ندارد و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان درباره شیوع بیماری آنفولانزا ادامه داد: امسال تعدادی از بیماران در اثر ابتلا به این بیماری جان باختند، اما تعداد آنها کم است.

وی یادآور شد: فوت بیماران در اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا در کشور روندی غیرعادی ندارد و هرساله تعدادی از بیماران بر اثر این بیماری فوت می‌کنند، افراد دارای بیماری‌های مزمن، قلبی، ریوی و تنفسی بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر ابتلا به آنفولانزا هستند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

تبریزی خاطرنشان کرد: آنفولانزا یک بیماری بومی در کشور محسوب می‌شود که هر ساله کشور درگیر این بیماری است، اما هر سال نوع ویروس آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال آنفولانزا یک ماه زودتر در کشور شیوع یافت، تصریح کرد:  سال گذشته زمان آغاز شیوع بیماری آنفولانزا اواسط آبان و  اوج بیماری اول دی ماه بود، اما امسال آنفولانزا یک ماه زودتر و از مهر شروع شد و اکنون به اوج رسیده است و تا ۲ هفته آینده دوره دوم آنفولانزا شروع می‌شود.

وی یادآور شد: رعایت ۶ نکته اصلی نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی آنفولانزا دارد که مردم باید این موارد را رعایت کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: پرهیز از دست دادن، رعایت فاصله بیش از یک متر در صحبت با دیگران، شست و شوی دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری،  نکته‌های مهم در پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا است.

طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» امروز به صورت نمونه در سه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، قزوین و کاشان آغاز شد و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان به منظور شرکت در آیین آغاز این طرح به صورت همزمان با ۲ دانشگاه علوم‌پزشکی دیگر به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر به استان سمنان سفر کرده است.

طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»  به صورت نمونه در شهر سمنان در مراکز بهداشت شهری و روستایی شهید مطلبی، فامیلی و خیرآباد اجرا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.