دکتر عبدالله غریب زاده سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت در مجموع 41 نفر در حوزه ماموریتی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، جان خود را از دست دادند، که 11 نفر از آنها در حوادث جاده ای فوت کردند.
وی بیان داشت: با تغییرات به وجود آمده در جامعه که منجر به تغییر سبک زندگی مردم شده ،با تغییر سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر مواجهیم.
این مقام مسئول ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر از مسائل اساسی جامعه بوده و بیشترین بار را این بیماری ها به خود اختصاص داده است.
غریب زاده با بیان اینکه براساس آمارهای موجود حدود یک سوم مرگ و میرها در کشور به علت بیماری‌های قلبی و عروقی رخ می‌دهد، گفت: فعالیت بدنی ناکافی، مصرف دخانیات، اضافه وزن و چاقی، فشار خون و کلسترول بالا از جمله عوامل خطری هستند که افراد را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد می‌کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در مجموع در مدت مذکور، 2 هزار و 163 ماموریت اورژانسی انجام شد که نتیجه آن رسیدگی به وضعیت 2 هزار و 541 مصدوم بود..
غریب زاده خاطرنشان کرد: اورژانس 115 هرمزگان در مدت یاد شده در مجموع به 896 نفر مصدوم تصادفی امداد رسانی کرد که این عدد برای مصدومان غیر تصادفی یکهزار و 604 نفر بود.
لازم به ذکر است،پنج میلیون و 264 هزار و 866 نفر شب اقامت از 25 اسفند سال 95 تا 13 فروردین سال 96 در هرمزگان به ثبت رسید.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.