جعفر صادق تبریزی روز سه ‌شنبه در حاشیه بازدید از آغاز طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در مرکز بهداشت شهری فامیلی در شهر سمنان در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مقبولیت و نفوذ در خانواده و سواد بالای هشت کلاس، شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: هر ۴۰ سفیر سلامت به یک رابط سلامت مرتبط می‌شوند تا ارتباط بین خانه، مردم و مراکز ارائه خدمات برقرار شود.

وی یادآور شد: سه دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان، قزوین و کاشان در کشور میزبان طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» به مدت سه ماه و نیم تعیین شدند تا ایرادها و مسایل این طرح  شناسایی شود و در ۱۳ اسفند امسال وزیر بهداشت و درمان به صورت کشوری این طرح را از سمنان اعلام می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان بیان کرد: طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» گامی ارزشمند در حوزه سلامت و  موثر در ارتقای سلامتی فردی و جامعه است.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۷۰۰ خانه بهداشت  در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مراکز بهداشت کشور ۱۰۰ درصد جامعه روستایی را تحت پوشش دارند و دسترسی  روستاییان نیز به این زیرساخت‌های بهداشتی و خدمات درمانی ۱۰۰ درصد است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار مرکز خدمات سلامت در کشور به مردم  خدمت ارائه می‌دهد و جامعه شهری  در هر جای کشور کمتر از ۱۵ دقیقه به مرکز سلامت دسترسی دارند.

اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت»  به صورت نمونه در سه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، قزوین و کاشان از امروز پنجم آذر ۹۸ به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد. این طرح به صورت نمونه در شهر سمنان در مراکز بهداشت شهری و روستایی شهید مطلبی، فامیلی و خیرآباد اجرا می شود.

در سه مرکز بهداشت انتخاب شده در سمنان ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند که آموزش ۱۵ هزار سفیر سلامت از این مراکز پیش‌بینی شده است.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.