دکتر حسین فرشیدی روزیکشنبه  درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هرمزگان با نرخ رشد جمعیت دو و ۳۹ صدم درصد ، در جایگاه سوم کشوری قرار دارد و از مجموع نیروهای مورد نیاز یک هزارو ۶۰۰ پرستار و مابقی تکسنین اورژانس است.

وی با اشاره به تصویب ساخت دو دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب هرمزگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افزود: با راه اندازی این دانشکده ها می توان بخش قابل توجهی از نیروهای مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان استان را تامین کرد.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون ساخت و توسعه بیمارستان‌های جدید در استان آغاز شده که تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت استان اضافه می شود.

در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در رشته های پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مشغول به تحصیل هستند و حدود ۶۵۰ دانشجوی دیگر نیز امسال به این شمار اضافه می شود.

استان هرمزگان دارای ۱۷ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۱۵۰ تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی شامل کلینیک های تخصصی از جمله کلینیک های پوست، چشم و دندانپزشکی و پنج بیمارستان خصوصی و نیمه خصوصی نیز در سطح استان هرمزگان فعالیت دارند.

در سالهای اخیر گام های بسیار خوبی در جهت رشد و ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در هرمزگان برداشته شده اما هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله است.

با توجه به شرایط امروز جامعه و کمبودهای بودجه ای باید بستر را برای حفظ منافع بخش خصوصی فراهم کرد زیرا بخش خصوصی می ‌تواند سبب توسعه پایدار استان هرمزگان شود.

در برنامه ششم توسعه نیز بر همراهی بخش خصوصی برای رسیدن به سرانه موردنظر در بخش تخت بیمارستانی به‌ صراحت تأکید شده است.

تصویب ساخت دو دانشکده در شرق و غرب هرمزگان

ساخت دو دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب هرمزگان صبح امروز شنبه به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

 استاندار هرمزگان در این نشست تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های شرق و غرب استان می‌توانند با استفاده از کمک خیران و بودجه استان ساختمان این دانشکده‌ها را بسازند و مجوز راه اندازی نیز از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد.

فریدون همتی افزود: باید تلاش شود تا هرچه زودتر تکلیف ساخت ساختمان این دانشکده‌ها مشخص شود تا بتوان پس از گرفتن مجوز از وزارتخانه برای این دانشکده‌ها ردیف بودجه در لایحه بودجه کشور درنظر گرفت.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: این دو دانشکده در یک شهرستان شرق و یک شهرستان غرب استان که بتوانند زودتر اعتبار لازم برای ساخت ساختمان و خوابگاه این دانشکده‌ها را تامین کنند، احداث خواهد شد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.