سید حمید اسماعیلی فرج سه‌شنبه‌شب در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این همایش را افزایش دانش عمومی درباره الزام های پدافند شیمیایی دانست و افزود: برقراری ارتباط بین پژوهشگران و متصدیان مرتبط با پدافند و بررسی مشکلات موجود در کشور در حوادث شیمیایی از دیگر هدف های برگزاری این همایش است.
وی با بیان اینکه این همایش در ۱۲ محور مختلف در حیطه پدافند شیمیایی تعریف شد، تصریح کرد: در ۱۱ مورد از این محورها مقاله ارسال شد و تلاش می شود دستکم درهر یک از این موضوعات یک سخنرانی ارائه شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این برنامه نخستین همایش علمی پدافند شیمیایی کشور است و در پایگاه استنادی جهان اسلام به ثبت رسیده، یادآور شد: قرار است دبیرخانه دائمی همایش در دانشگاه صنعتی شاهرود مستقر شود و در سال های آینده نیز با موضوع های کاربردی برگزار شود.
اسماعیی فرج همچنین با اشاره به حضور جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش، اظهار داشت: در پایان تفاهم نامه مشترکی نیز بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، در کنار ارائه مقاله و سخنرانی های تخصصی، پنج کارگاه آموزشی برگزار و نمایشگاهی نیز در محل همایش برپا می شود.
نخستین همایش ملی پدافند شیمیایی کشور فردا در پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.