دبیر اجرایی دومین دوره مسابقه ملی 'نبرد اپلیکیشن‌ها' گفت: فناوری اطلاعات فرصت خوبی برای درآمد پایدار با کمترین امکانات و نیروی انسانی است و در رفع نیازهای اجتماعی کارآمد است.

مرجان کائدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه این مسابقه  در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به توسعه فناوری‌های نو در حوزه تولید اپلیکیشن‌ها و جایگاه این ابزار در اقتصاد روز دنیا، کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر این فناوری باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی افزود: دومین دوره مسابقه ملی 'نبرد اپلیکیشن‌ها' با هدف ارتقا دانش استفاده از فنآوری‌های نوین در حوزه طراحی و وتولید اپلیکیشن‌ها با همکاری گروه‌های مهندسی  نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات و انجمن علمی مهندسی کامپیوتر مراکز آموزش عالی کشور  چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات فرصت خوبی برای درآمد پایدار با کمترین امکانات و نیروی انسانی است و در رفع نیازهای اجتماعی کارآمد است.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت:طرح‌های متعددی از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره از مسابقات به دبیرخانه مسابقه ملی 'نبرد اپلیکیشن‌ها' ارسال شد که پس از ارزیابی اولیه توسط کارگروه داوران، ۲۵ تیم از دانشگاه‌ اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشکده فنی شهید چمران رشت برای ارائه طرح خود به روز مسابقه راه یافتند.

کائدی افزود: در این دوره از مسابقات  ۲۵ تیم منتخب از سراسر کشور با ارائه طرح‌های خود به رقابت پرداختند؛  هر تیم هفت دقیقه فرصت داشت تا به معرفی ایده و اپلیکیشن خود و روش کسب درآمد از طریق آن بپردازد و مزیت‌های طرح خود را  با دیگر طرح‌ها مقایسه کند.

وی ادامه داد: پس از معرفی طرح‌ها،  اپلیکیشن‌ها توسط داوران ارزیابی شدند و  سه تیم برتر  به شرح زیر معرفی شدند: 

تیم اول: اپلیکیشن iBoard ، یک اپلیکیشن بازی برای ارائه مشاوره به همسران.

اعضای تیم: میلاد محمدی، محمدرضا حامی، حسن عابدی، محمدعرفان نوریان، رضا فرهنگ (دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان ورودی ۹۷)

تیم دوم: اپلیکیشن Audifier ، یک شبکه اجتماعی برای ارائه محتوای صوتی.

 اعضای تیم: علی غفرانی، زهرا قائدی، رضا شیری، محمد علی بشری موحد(دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان ورودی ۹۵)

تیم سوم: اپلیکیشن کلاسور، ابزاری برای به اشتراک گذاری جزوه و اطلاعات بین دانشجویان.

اعضای تیم: حسین قجاوند، محمدعرفان نوریان، عارف یزدخواستی(دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان ورودی ۹۶)

همچنین «اپلیکیشن بازی برای کودکان مبتلا به سرطان‌» به عنوان تیم منتخب تماشاچیان برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در حاشیه این رقابت‌ها، یک مسابقه عکاسی نیز برگزار و  به بهترین عکسی که توسط دانشجویان از مراسم مسابقه گرفته شد هدیه‌ای داده شد.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقه ملی 'نبرد اپلیکیشن‌ها' خاطر نشان کرد: اعضای کارگروه داوران از دانشگاه های  اصفهان، صنعتی اصفهان،  صنعتی شریف و دانشگاه شهرکرد به همراه نمایندگان شرکت‌های شتاب دهنده هاب اصفهان، اک‌تک تکنولوژی، مستر بلیط، و شتاب‌دهنده هلدینگ مسیر بودند.

دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان با ۳۱ سال سابقه تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموخته داشته که ۲ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، ۵۰۰ نفر در کارشناسی ارشد و ۸۰ نفر در مقطع دکترا هستند.

این دانشکده۳۰ عضو هیات علمی در چهار گروه سخت افزار، نرم افزار، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دارد و خوشه پردازش سیگنال و اینترنت اشیاء  (SPIOT.IR) این دانشکده با بیش از ۶۰ عضو از خوشه های فعال دانشگاه اصفهان است.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.