مراد خادم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارهای آبرسانی سیار به مناطق قشلاقی عشایر سمنان در بودجه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافت.
وی خاطر نشان کرد: دلیل کاهش اعتبار آبرسانی سیار به مناطق قشلاقی عشایر استان سمنان اجرای طرح‌های آبرسانی به صورت پایدار است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: برای سال جاری تزریق اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای تامین آب پایدار در مناطق عشایری در بخش ییلاق و قشلاق برنامه‌ریزی شده است.

خادم ادامه داد: پیگیری‌ها برای تخصیص این میزان اعتبار در دست اقدام است و با همکاری سازمان امور عشایر ایران و دیگر مسئولان مربوط هرچه سریع‌تر اعتبارهای مصوب جذب شود.

وی تصریح کرد: چالش کم‌آبی در مناطق قشلاقی استان سمنان یکی از دغدغه‌های همیشگی اداره کل امور عشایری است و با کاهش بارش‌ها در مناطق گرمسیری گلایه‌های عشایر از روند خدمات‌رسانی دوچندان می شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ۹۰ طرح برای رفع چالش کم‌آبی در بخش عشایری سمنان در دستور کار قرار دارد که با عزم ملی این طرح‌ها در استان در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.