شهید آقایی، فرزند هاشم و حورالعین ، بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۴۶ در شهر بسطام از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مومن متولد شد.

این شهیدوالامقام، به احکام اسلامی تعصب خاصی داشت و هیچ‌گاه خواندن نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد و همیشه دیگران را به پرهیز از صفت‌های بداخلاقی مانند دروغ، تهمت و غیبت سفارش می‌کرد.

این شهید بزرگوار، کمتر از ۱۵ سال سن داشت که در محفل‌های مذهبی و سیاسی شرکت می‌کرد و به واسطه حضور در این محفل‌ها، به بینشی دست یافت که تحمل ماندن در آرامش و تجاوز بیگانگان به خاک وطن را نداشت و از این رو رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید جلیل‌القدر، دانش‌‏آموز سوم راهنمایی بود که توانست با پافشاری و سماجت رضایت خانواده را برای رفتن به جبهه بگیرد و سرانجام به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

شهید آقایی اولین بار از طرف سپاه شاهرود تیپ۲۱ گردان کربلا رهسپار میدان نبرد حق عبیه باطل شد و هنوز چهار ماه از حضورش در جبهه نگذشته بود که در بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات مقابله با تک دشمن در منطقه مهران در اثر اصابت گلوله به گلو به جمع دوستان شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار  در بخشی از وصیت‌نامه خود خطاب به مسئولان تاکید کرده است:  شهادت سلاح خونینی است که شهید به وسیله آن آخرین ضربه را به دشمن زبون وارد می سازد و با شهادت این الگوها، سرنوشت جامعه ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: دشمنان با امتی روبه رو هستند که هستی خود را فدای اسلام کردند تا هدف اصلی خود را دنبال کنند و تمام مشکلاتی که روبه رو می شوند از میان برمی دارند و به هر نابکار فرصت سربلندی را نمی دهند، پس شما مسئولان برای رفع مشکلات ملت که پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تلاش کنید.

شهید آقایی در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود با تاکید بر پیروی از فرموده‌های رهبری گفته است: از معلمان و استادان عزیز می خواهم با تربیت صحیح، دانش‌آموزان را برای خدمت به اسلام آماده کنند و از دانش آموزان می خواهم که در درس خود کوشا باشید و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و اجازه ورود اخلاق زشت و ناپسند را به محیط مقدس مدرسه ندهند و از حمایت  اهداف مقدس  برای دستیابی مملکت  به استقلال واقعی دست نکشند.

 پیکر مطهر  شهید آقایی، در گلزار شهدای زادگهش به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.