مهدی صمیمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع مشکلات زیرساختی از مطالبه‌های اصلی روستاییان در استان سمنان است که باید با اجرای طرح‌های عمرانی برای توسعه و آبادانی این مناطق اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: وجود ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی در حریم روستاهای استان سمنان معضلی جدی است که در فصل‌های سرد سال با بارش برف و باران انسداد این راه‌های ارتباطی محتمل است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: بر اساس آمار دستکم ۶۰ درصد از راه‌های ارتباطی استان در مناطق روستایی آسفالت و شوسه است که در سال‌های آینده ترمیم این جاده‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

صمیمیان اضافه کرد: بسیاری از جاده‌های روستایی در استان سمنان فاقد تابلوهای راهنمایی و رانندگی است که این امر در ایجاد سوانح رانندگی و خسارت‌های مادی و جانی در این راه‌های ارتباطی تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: توسعه مناطق روستایی سمنان با رفع مشکلات زیرساختی و توانمندسازی اهالی این مناطق امکان‌پذیر است و دولت تدبیر و امید با تلاش شبانه‌روزی برای عمران و آبادی کشور گام بر می‌دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در یکسال گذشته دستکم ۵۰۰ میلیارد ریال از محل های اعتباری مختلف برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مناطق روستایی سمنان هزینه شد که این روند برای سال‌های آینده هم ادامه می یابد.

۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد که از این میزان یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر راه شوسه است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان سمنان زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.