مهدی صمیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد که از این میزان یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر راه شوسه است.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار ۴۰ درصد راه‌های روستایی سمنان آسفالت نیست که این معضل، مشکلات زیرساختی قابل‌ توجهی را برای روستاهای استان به همراه دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: از مجموع یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت استان به طور تقریبی ۵۰ درصد نیازمند بازسازی است.

صمیمیان اضافه کرد: اجرای طرح ابرار و بازسازی و مرمت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور از رویکردهای اصولی وزارت راه وشهرسازی برای بهبود کیفیت جاده‌های روستایی است.

وی تصریح کرد: نبود تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی و خط‌ کشی نشدن جاده‌ها به خصوص در راه‌ روستاهای هدف گردشگری احتمال سوانح رانندگی در محورهای کوهستانی استان را افزایش می دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در بودجه ۹۸ اعتبارهای خوبی برای بهسازی و مرمت راه‌های روستایی تعریف شده است که با تخصیص آن می توان برای توسعه این مناطق اقدام کرد.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان سمنان زندگی می کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.