سید عباس صالحی روز پنجشنبه پس از دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع این تعداد طرح عمرانی، حدود ۲۰ تا ۳۰ از طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند.
وی با اشاره به این که اعتبار تخصیصی برای طرح‌های عمرانی بر اساس پیشرفت فیزیکی است اما در مورد تالار مرکزی سمنان با توجه به ظرفیت و ریشه غنی فرهنگی سمنان، تکمیل این طرح الزام آور است.
وی ابراز داشت: فرهنگ کشور ایران مانند تنوع آب و هوایی و اقلیمی دارای تنوع و ریشه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور از لحاظ فرهنگ و تمدن چند اقلیمی است، بیان کرد: جشنواره ملی ایل سنگسر که در مهدیشهر استان سمنان در حال برگزاری است یکی از اقدام‌های انجام شده برای معرفی فرهنگ غنی کشور است.
صالحی خاطر نشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای ثبت و ضبط فرهنگ اقوام است و در زمینه اسنادی و مکتوبات اسنادی به شکل تاریخ شفاهی و اسنادی اقدام‌هایی انجام شده است.
به گفته صالحی با ثبت موسیقی آوایی، کارهای قابل توجهی انجام شده و در کرمان، اجرای موسیقی نواحی با این نگاه از امروز شروع شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت موسیقی اقوامی در فضایی روشن و عرضه آن در کشور و خارج از کشور دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: وزارتخانه معرفی تنوع فرهنگی به ویژه فرهنگ اقوام کشور در سطح بین الملل در قالب جشنواره فرهنگی و هنری و اعزام هنرمندان را دنبال می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر، دیدار با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان سمنان و شرکت در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی به استان سمنان سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.