علی اصغر محمدی سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : برداشت این محصول از آبان ماه شروع شده و تا نیمه اول آذر ماه به طول می انجامد. 

وی افزود: راندمان این محصول در هر هکتار ۷۰ تن است و این شهرستان با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب امکان کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی را داراست. 

وی تصریح کرد : پیاز تولیدی این شهرستان علاوه بر عرضه در بازارهای محلی به شهرستان های همجوار حمل می شود. 

پارسال نیز حدود ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی در این شهرستان به کشت پیاز اختصاص داشت . میامی هر سال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.

 با وجود توانمندی بسیار زیاد این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی، نبود حتی یک واحد فرآوری و بسته‌بندی موجب شده بیشتر محصولات تولیدی به صورت فله‌ای به دیگر نقاط حمل شده و پس از بسته بندی در بازار ارائه می‌شود.

از آن جا که ۹۰ درصد جمعیت شهرستان میامی روستایی بوده و به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، حدود نیمی از سال را بیکار هستند ، ساخت واحدهای فرآوری در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت آفتابگردان ، کلزا ، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.

 شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.