عباس سرتنگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول بیش از 2 و نیم تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.
وی با یادآوری اینکه ارزش ریالی کشت کلزا در ایوان برای 40 هکتار حدود سه میلیارد ریال است، افزود: برداشت این محصول در مناطق جنوبی مانند مهران و دهلران فروردین ماه و در مناطق شمالی خرداد ماه است
مدیر جهاد کشاوزی ایوان تاکید کرد: با توجه به خشـکسالی‌ های پی در پی، کمبود آب و تغییر شرایط آب و هـوایی و اقلیمی در سال های گذشته امسال کشت این محصول بدلیل تغییر در روش آبیاری و نصب سیستم های بارانی و کشت‌ هـای استراتژیـک کشاورزان ایوانی بار دیگر به کشت این محصول روی آوردند.
سرتنگی با بیان اینکه شهرستان ایوان از جمله مناطق مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی است، گفت: کشت دانه روغنی کلزا دارای مزایای بسیاری از جمله کاهش جمعیت علف‌های هرز و کاهش آفات، درآمد مناسب و پربازده است و کشت بعدی این اراضی بسیار مناسب خواهد بود.
سرتنگی یادآور شد: مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول کلزا با نظارت دقیق مهندسان فنی سازمان جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت و خریداری این محصول بصورت تضمینی توسط جهاد کشاورزی صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، مجموع اراضی کشارزی شهرستان ایوان 18 هزار هکتار است که یک هزار هکتار آن باغ و 17 هزار هکتار را اراضی زراعی تشکیل داده است.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.