پارسال در این شهرستان ۳۵ هزارتن گندم تولید شد اما امسال بارش های به موقع موجب شد محصول ۱۲ هزار و ۱۳۵ هکتار زمین دیم و ۶ هزارو ۱۰۰ هکتار زمین آبی گندم ، افزایش ۱۳ هزار تنی را نشان می دهد.
گندم ، جو ، آفتابگردان، انواع حبوبات ، زردآلو و دیگر محصولات باغی مهمترین محصولات کشاورزی میامی را تشکیل می دهد.
 میامی حدود ۶۷هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و هر ساله حدود ۳۴هزار و۵۰۰ هکتار به کشت انواع محصولات  اختصاص می یابد. 
  علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره با بیان این که امسال بیش از ۱۸هزار هکتار زمین به کشت گندم اختصاص داشت، افزود: ۴۲ هزار تن از گندم  تولیدی تحویل اداره غله و نزدیک به ۶ هزار تن نیز برای مصرف و بذر توسط کشاورزان ذخیره شده است.
وی گفت: برای حمایت از کشاورزان هر سال چند مرکز خرید تضمینی گندم با حضور کارشناسان جهادکشاورزی در زمان برداشت فعال می شود.
محمدی گفت : نخستین درو گندم و جو در روستاهای پل ابریشم و فرومد از مناطق گرمسیری انجام شده و به تدریج مزارع واقع در مناطق سردسیری کالپوش تا پایان مرداد برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی نقش موثری در رونق تولید محصولات کشاورزی دارد افزود : نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته شده است. 
وی با اشاره به اینکه کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی با ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌ بندی بر روند برداشت محصول نظارت کامل دارند تصریح کرد : با نظارت در کاشت و برداشت محصولات،معاینه فنی کمباین ها قبل از شروع به کار و هنگام برداشت از ریزش گندم،جو و کلزا و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری می شود.
میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش های مطلوب در تولید چند محصول مانند چغندر قند ، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول استان سمنان را دارد . 
همچنین امسال ۶۷۶ تن کلزا در این شهرستان تولید شده است. 
میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.