حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی شامگاه دوشنبه در همایش وقف و رسانه در سالن اجتماعات امامزاده علی بن جعفر(ع) سمنان بیان کرد: ترویج و تبلیغ موقوفات نوین و هدایت نیت واقفان به این سمت، از وظایف رسانه‌ها به شمار می رود که برای اهالی قلم خیر و برکات بسیاری را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ وقف به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال به ثبت رسید، افزود: سیر وقف در سمنان نسبت به جمعیت از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی، فعالیت مناسب رسانه‌ها، عملکرد مطلوب یک هزار و ۲۰ متولی و توجه مسئولان، علما و نماینده ولی فقیه در این استان را از جمله عوامل ایجاد شرایط مطلوب وقف در این استان برشمرد.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، از واقفان خواست تا به موقوفات نوین و مطابق با نیاز جامعه توجه بیشتری داشته باشند تا باری از دوش جامعه کاسته شود.

وی تاکید کرد: اتکا به اهالی رسانه ها و استفاده از ظرفیت‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌تواند توجه واقفان را به موضوع وقف نوین بیش از گذشته جلب کند تا اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه با موضوع وقف و به ویژه وقف‌های جدید آشنایی لازم را ندارند، گفت: برخی از نخبگان و مسئولان نیز شناخت کافی نسبت به تاثیر و دستاورد حوزه وقف ندارند که این معضل وظیفه خبرنگاران حوزه وقف را سنگین‌تر می‌کند.

تدینی با اشاره به اینکه خبرنگاران در دل جامعه هستند و از انتقادها، نیازها و پیشنهادهای مردم آگاهی بیشتری نسبت به مسئولان دارند، افزود: رسانه‌ها باید رابط میان مردم و مسئولان باشند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های بسیاری از دانشگاه جهان بر دوش مردم و ۳۰ درصد بر دوش دولت است، افزود: این مسئله در ایران معکوس است که نشانه از ضعف در حوزه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، قدردانی از خیران، خادمان و خبرنگاران فعال در حوزه وقف را ضروری خواند و ادامه داد: امامزادگان و بقاع متبرکه تنها یک مکان مقدس نیستند و بسیاری از سیاست‌ها و قدرت شیعیان از این امکان نشات می‌گیرد و ترس داعش و تخریب این اماکن توسط آنها دلیل این مدعا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تاکید کرد: اصحاب رسانه با هنر و قلم شیوای خود در ترویج وقف به عنوان یک سنت حسنه بیش از گذشته فعال باشند.

تعدادی از خیران، واقفان، متولیان و اهالی رسانه در این همایش به عنوان یاوران وقف تقدیر شدند.

 ۱۳۴ امامزاده در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.