سالن ورزشی مدرسه گلستان سمنان با حضور منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت:  ۱۹ هزار و ۳۶ میلیون ریال برای ساخت و تجهیز مجموعه ورزشی در دبستان گلستان سمنان هزینه شد که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر تامین شده است.

سعید هژبری در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: فضای ورزشی مدرسه گلستان سمنان دارای سالن ورزشی، اتاق مدیریت و بخش اداری، رختکن، سرویس بهداشتی و حمام، سرایداری و اتاق مربی ورزشی است.

وی با بیان اینکه ورزش نقش انکارناپذیری در تقویت نشاط، سلامت جسم و کاهش آسیب اجتماعی دارد، اظهار داشت: بند اول و دوم منشور یونسکو مربوط به ورزش و تربیت بدنی است و به عنوان حقوق دانش آموزان و کودکان مطالبه شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ورزش قهرمانی وابسته به ورزش در مدارس و آموزش و پرورش است که استعدادهای ورزشی را جدا می کند و در کشور نیز باید این رویه تقویت شود.

هژبری یادآور شد: در استان سمنان هشت فضای ورزشی روباز به وسعت ۱۹ هزار و ۳۵۰ متر مربع مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد که این میزان فضای ورزشی روباز به سرانه کشوری نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی روباز به ازای هر یک نفر در کشور ۲۱ صدم متر مربع و در استان سمنان ۲ دهم مترمربع و سرانه استاندارد فضای ورزشی روباز، ۱.۰۴ متر مربع است.

وی بیان کرد: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در استان سمنان به ازای هر یک نفر ۳۶ متر مربع، سرانه کشوری ۲۲ صدم و سرانه استاندارد ۱.۳۴ متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سمنان در زمینه فضای ورزشی روباز از سرانه کشوری کمتر و در سرانه فضای ورزشی سرپوشیده بیشتر از کشوری بهره مند است، اما تمام فضاهای ورزشی نسبت به استاندار کم است و باید فضای ورزشی در استان با اهتمام ویژه و همکاری و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی و خیران افزایش یابد.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.