به گزارش ایرنا، رضا زینی وند مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان روز چهارشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح و برنامه های آموزش و پرورش گفت: با پیگیری های صورت گرفته در مجموع میزان ۲۱۴ میلیارد تومان به سه استان سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان اختصاص یافت که از این بین سهم لرستان ۸۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: در واقع آنچه که مربوط به مشکلات در حوزه مدارس فرسوده و تخریبی در لرستان است نه فقط مربوط به سیل بلکه بخش قابل توجهی مربوط به عقب افتادگی های گذشته تا کنون در خصوص فضاهای آموزشی بوده است.

زینی وند افزود: هم اکنون ۱۱۳ مدرسه تخریبی، ۳۱۳ مدرسه آسیب دیده و ۱۷۹ مدرسه نیز نیاز به تجهیز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی اضافه کرد: میانگین استاندارد سرانه فضاهای آموزشی در کشور هشت متر مربع است که این میزان در لرستان پنج و نیم متر مربع است.

وی با تاکید بر ضرورت تجهیز و توجه بخصوص به سیستم های گرمایشی مدارس در لرستان گفت: امسال ۱۰ میلیارد  اعتبار برای سیستم های گرمایشی گرفته ایم که در آن تمام استان را مورد توجه قرار می دهیم.

زینی وند با اشاره به حادثه سیل در لرستان گفت: سیل در واقع یک تهدید بود که ما توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و باید از این فرصت به بهترین وجه برای رفع کمبودهای گذشته استان بهره گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: اعتبارات عمرانی سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیش تر ۲ و نیم درصد بود که با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته امسال این میزان به ۶ درصد رسیده است.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.