وحید مرندی‌مقدم روز سه‌شنبه در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن یادگار امام(ره) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جایگاه ایران از نظر شاخص‌های مختلف استاندارد در رتبه ۲۱ جهان قرار دارد که این آمار با وجود فشارهای خارجی، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران حاصل شد.

وی خاطر نشان کرد: ایران از نظر استاندارد در بین کشورهای اسلامی در رتبه اول قرار دارد و تحقق این این جایگاه بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله عملیاتی شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: تاکنون ۵۰ استاندارد بین‌المللی در کشور تدوین شده است و براساس برنامه‌ریزی‌ها ۵۰ استاندارد دیگر در این بخش در کشور تدوین می شود.

مرندی‌مقدم تصریح کرد: توجه به استاندارد و کیفیت در محصولات تولیدی همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است و توجه به این رویکرد مهم اقتصاد کشور را متحول می‌کند.

وی اضافه کرد: رونق تولید در گرو تدوین و توجه به استاندارد در کشور است و با این راهبرد می‌توان بیکاری در کشور را به کمترین حد ممکن رساند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: زیرساخت‌ها برای توجه واحدهای صنعتی و تولیدی به مقوله مهم استاندارد فراهم شده است و ایران از سال‌های گذشته در توجه به این امر مهم در جهان پیشتاز بوده است.

۲۲  مهر مصادف با ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندارد نامیده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.