محمدرضا رزاقی روز یکشنبه در نشست با مدیران عامل شرکت تعاونی‌های تولید استان سمنان در تعاونی تولید روستایی شهدای میغان شاهرود، اظهار داشت: اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید کشور ارتباطات خود را  با کشورهای مختلف در زمینه  واردات بذر کلزا از سایر کشورها، در زمینه کشت گلخانه ای با محققان کشور هند و تولید محصول با عملکرد بالا با کشور سوئیس، توسعه داده است.

وی ادامه داد: اتحادیه تعاونی تولید در سه بخش فنی و اجتماعی، توسعه و مالی و بازرگانی دارای برنامه راهبردی است  تا براساس برنامه‌ریزی ‌ها پیش رود.

رزاقی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت  خوبی در زمینه تولید دارد، افزود: می توان برای فعال کردن این ظرفیت‌ها از مشارکت و همراهی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها استفاده کرد چرا که قوی بودن اتحادیه‌ها به پایداری هم کمک می کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کشور بیان کرد: تداوم فعالیت‌ها با حفظ  انسجام و هم‌افزایی از طریق شبکه تعاون روستایی، موجب حل مشکلات می‌شود.

تولید بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در سمنان

مدیر تعاون روستایی استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۸۵ تا ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات زراعی و ۳۵ هزار هکتار باغ است، که به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی منجر می‌شود.

احسان عباسپور از اجرای طرح‌های فرآوری و صنایع تبدیلی نظیر راه اندازی سایت فرآوری پسته ری‌آباد و طرح کشاورزی قراردادی در استان سمنان خبر داد و افزود: طرح کشاورزی قراردادی از سال ۹۵ در استان آغاز شده و اکنون کشت ذرت علوفه ای در قالب این طرح اجرا شده و در مرحله برداشت است.

عباسپور یکی از مشکلات موجود بر سر راه شرکت تعاونی های تولید استان سمنان را کمبود منابع مالی بیان و خاطرنشان کرد: ضعف مالی تعاونی‌های تولید گاه باعث می شود نتوانند طرح های پیشنهادی خود را اجرا کنند.

وی ابراز داشت: پنج تعاونی استان سمنان در زمینه آبیاری تحت فشار پیشرفت خوبی داشته‌اند و سه تعاونی هم به عنوان الگو انتخاب شده اند تا تمامی مراحل زنجیره تولید در آن شکل گیرد و در مدت سه سال به سطح تعاونی های پیشرفته و الگو برسند.

مدیران عامل شرکت تعاونی های تولید استان سمنان نیز در این نشست فرسودگی ادوات کشاورزی، کمبود منابع مالی و مشکل مصرف بهینه آب را از جمله مشکلات خود عنوان کردند و خواستار رفع مشکلات شدند.

استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.