اسماعیل ادهم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی جاری چهار هزار و ۸۳۶ تن در کلاس‌های سوادآموزی استان سمنان شرکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۵۰ نفر وظیفه آموزش به افراد بی‌سواد را در استان برعهده داشتند که در سالجاری برای اجرای طرح‌های سوادآموزی این رقم به ۳۴۰ نفر افزایش یافته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: تاکنون ۶۰ نفر برای پذیرش آموزش در طرح‌های سوادآموزی در استان سمنان اعلام آمادگی کردند و تا ماه‌های آینده تعدادی دیگری افراد مدنظر برای اجرای آموزش در بخش سوادآموزی جذب می‌شوند.

ادهم اضافه کرد: به ازای هر فردی که در استان سمنان باسواد شود، آموزش‌دهنده مبلغ هشت میلیون و ۸۰۰ هزار ریال دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح دوران انتقال بخش سوادآموزی و تکمیل سواد به ترتیب ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و  یک میلیون و ۱۶۰ هزار ریال به آموزش‌دهنده پرداخت می‌شود.

ادهم افزود: به ازای اجرای باسوادی برای یک تن از اتباع در استان سمنان به فرد آموزش‌دهنده ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می شود و در مرحله انتقال به فرد آموزش‌دهنده در این بخش هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: اگر فرد سوادآموز با اجرای طرح خودآموزی باسواد شود مبلغ هفت میلیون و ۹۵۰ هزار ریال و افراد نابینا، ناشنوا و چند معلولیتی اگر باسواد شوند ۱۸ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان سمنان باسواد بودند و در سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری حدود ۸.۵ درصد بی سواد شناسایی شدند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.