اسماعیل ادهم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید ۷۵۰ تن از اتباع خارجی در کلاس‌های پایه اول تا سوم ابتدایی برای دریافت مدرک سوادآموزی و ۳۰۰ تن در کلاس‌های پایه چهارم تا ششم برای دریافت مدرک انتقال شرکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در شهر سمنان ۳۸۳ تن از اتباع در بخش سوادآموزی و ۱۲۳ تن در بخش انتقال، در  گرمسار ۲۱۶ تن در بخش سوادآموزی و ۶۱ تن در بخش انتقال، در مهدیشهر ۷۴ تن در بخش سوادآموزی و ۵۰ تن در بخش انتقال، در سرخه ۲۰ تن در بخش سوادآموزی و ۳۶ تن در بخش انتقال و در آرادان ۵۷ تن در بخش سواد آموزی و ۱۰ تن در بخش انتقال در مدارس سوادآموزی شرکت می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۹۷ بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن از اتباع خارجی مقیم استان سمنان در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند.

ادهم تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و ۸۳۶ تن در کلاس‌های سوادآموزی استان سمنان شرکت می‌کنند که از این تعداد یک هزار و ۹۰ تن در بخش انتقال مشغول به تحصیل خواهند بود.

در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان سمنان باسواد بودند و در سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری حدود ۸.۵ درصد بی سواد شناسایی شدند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.