مهسا شاه حسینی روز یکشنبه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: تهیه بانک اطلاعاتی بانوان گام اولیه برای تحقق عدالت جنسیتی است.

وی اضافه کرد: تدوین بانک اطلاعاتی بانوان استان سمنان  موجب آگاهی مسوولان ارشد به ظرفیت بانوان  برای انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی می شود.

وی ابراز داشت: دسترسی به آموزش، مشارکت اقتصادی، سرانه فضای کالبدی مانند درصد و پوشش فعالیت‌های مشارکت زنان در تصمیم‌گیری و مدیریت، مشارکت زنان در انتخابات، فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله شاخص‌های معرف در تحقق عدالت جنسیتی است.

شاه حسینی با تاکید بر ارتقاء خودباوری در بانوان سمنان، اضافه کرد: توانمندسازی و تقویت خودباوری بانوان در کنار بسترسازی و اصلاح نگرش جامعه، ضرورتی برای بروز ظرفیت‌های این قشر در عرصه‌های مدیریتی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان خاطرنشان کرد: اکنون در استان اطلاعات مربوط به بانوان به صورت منسجم وجود ندارد و تهیه آمار منسجم با ثبت اطلاعات در سامانه فرابر کمک کننده در تحقق عدالت اجتماعی و استفاده از ظرفیت زنان در عرصه‌های مختلف است.

در دولت دوازدهم افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی یکی از وعده‌هایی بود که حسن روحانی در روزهای انتخابات و بعد از آن همواره عنوان کرد و برای اجرایی شدن این وعده، دستورالعملی را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که طبق آن تا پایان برنامه ششم دستگاه‌های اجرایی ۳۰ درصد کرسی‌های مدیریتی‌شان را به زنان اختصاص دهند.

در خصوص کارنامه انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی در دولت دوازدهم، مدیران زن در همه سطوح از ۱۳.۷ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۸.۶ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته و به طور کل انتصابات مدیران زن طی دو سال اخیر شاهد رشد ۳۶ درصدی بوده است.

استان های بوشهر، گیلان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، البرز، سمنان و لرستان، بیشترین درصد حضور زنان در عرصه های مدیریتی را در دولت دوازدهم به خود اختصاص داده اند.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.