امیر عبدوس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، یک هزار و ۵۷۸ مورد ادوات شکار، هشت قبضه سلاح شکاری قاچاق، ۲۵ قبضه سلاح شکاری مجاز و یک قبضه سلاح جنگی از شکارچیان متخلف کشف شد.

وی ادامه داد: نیمه نخست امسال پنج مورد تصرف در زمینه تعلیف غیر مجاز دام و سه مورد تصرف غصبی در زمینه ساخت غیر مجاز آغل در استان سمنان کشف و با متخلفان برخورد شد.

وی ابراز داشت: در این مدت، ۲۳ قطعه پرنده و ۳۵ راس پستاندار مانند قوچ، آهو، میش، کل و گراز وحشی در استان سمنان به دست شکارچیان متخلف کشته شدند که بیشترین آمار شکار مربوط به قوچ بوده است.

عبدوس تصریح کرد: در ۶ ماه اول امسال، هفت بهله پرنده شکاری و چهار راس پستاندار که توسط شکارچیان متخلف زنده‌گیری شده بود کشف و به طبیعت بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست استان سمنان در نیمه نخست امسال در زمینه خرید و فروش زنده جانوران حیات وحش نیز نظارت دارد و در این مدت ۲۰ قطعه مرغ مینا، حیواناتی مانند قوچ و بهله که تاکسی درمی شدند کشف شده است.

وی بیان کرد: با هوشیاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ۴۷ مورد تخلف  شروع به شکار در استان کشف جرم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه محیط بان هایی که در استان مشغول به فعالیت هستند دارای آمادگی بدنی کافی می باشند، گفت: محیط‌ ‌بانان همواره آماده برخورد با متخلفان و آسیب زنندگان به حیات وحش هستند.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و هم چنین استان سمنان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.  

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.