مجتبی جوهری عصر سه شنبه در پایان سفر یکروزه به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: ورزش زورخانه ای با ورزش هایی همچون وزنه برداری از نظر پوشش قابل قیاس نیست و به مراتب بهتر است، این فدراسیون منعی برای فعالیت بانوان در این رشته ورزشی ندارد.

وی بیان کرد: زیرساخت ها برای رسمی شدن فعالیت بانوان در رشته زورخانه ای مهیا است اما بسترسازی های فرهنگی در این زمینه باید ایجاد شود.

جوهری با بیان اینکه ترویج ورزش زورخانه ای در جامعه با وجود بانوان و مادران در خانواده ها میسر است، تصریح کرد: آشنایی خانواده ها با ورزش زورخانه ای که تاریخی و فرهنگی است، در گسترش  این رشته ورزشی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص محیطی مختص بانوان برای فعالیت در ورزش زورخانه ای، اضافه کرد: فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای هیچ منعی در فعالیت این قشر نمی بیند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای و پهلوانی ادامه داد: این فدراسیون بسترهای لازم برای فعالیت رسمی بانوان در ورزش زورخانه ای را مهیا کرده و در حال آماده سازی امکانات آموزشی به خانواده ها و بانوان است.

وی ابرازداشت: ورزش زورخانه ای و پهلوانی برای جسم و روح افراد دستاوردهای مثبتی به همراه دارد.

جوهری، به برخی از تفکرات افراطی در زمینه حضور و فعالیت بانوان در ورزش زورخانه ای اشاره کرد و افزود: حساسیت هایی برای حضور بانوان در زورخانه ها وجود دارد، چرا که این رشته ورزشی را مردانه قلمداد می‌کنند .

وی گفت: فدراسیون ورزش های زورخانه ای این ورزش را یک فرهنگ ملی می داند که باید زن و مرد با آن آشنا شوند.

جوهری، با اشاره به برگزاری رقابت های کشتی پهلوانی استانی و کشوری سال ۹۸، تصریح کرد: بهمن امسال مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در دو وزن با حضور ۳۰ کشور در ایران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۰ درصد از رویدادهای ورزشی این رشته در بخش های مختلف برگزار شد و رقابت انتخاب پهلوان برتر امسال نیز تا بهمن ماه برگزار  می شود.

رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یادآور شد: رقابت های هنرهای فردی، تیمی، کشتی پهلوانی در رده سنی بزرگسالان و ورزش های ساحلی تا پایان امسال برگزار می شود.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان با حضور  جوهری، رئیس فدارسیون این رشته ورزشی امروز برگزار شد، در این انتخابات سید حسن سبزواری با کسب ۱۶ رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.