علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تخریب یا دور زدن قوانین نیست و حمایت‌ها از بخش صنعت باید در چارچوب مقررات و قانون انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در حمایت از بخش صنعت و تولید چارچوب‌های قانونی را بشناسند و با شناخت از اختیارها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصمیم گیری کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان به گونه‌ای باشد که بازپرداخت وام‌ها در زمان مشخص‌شده وصول شود.

آشناگر تصریح کرد: بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی قدرت تصمیم‌گیری در رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را ندارند که باید هرچه سریع‌تر این رویکردهای اشتباه اصلاح شود.

وی اضافه کرد: مدیران باید با قاطعیت در چارچوب قانون برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی اظهارنظر کنند و اخذ استعلام‌های بی‌مورد از مدیران بالادستی معنا ندارد.

استاندار سمنان گفت: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور تحقق شعار سال و رونق تولید ادامه می یابد و توسعه اقتصادی با رفع مشکلات زیرساختی به صورت هدفمند در استان برنامه‌ریزی شده است.

در این نشست با حضور حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی سمنان، با تصمیم اعضای کارگروه، ۲۲ واحد صنعتی به منظور دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی چهار واحد تولیدی در ارتباط با اعطای بخشودگی جرایم تامین اجتماعی تصمیم گیری شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.