سرهنگ حسین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان در صورت خرید از فروشندگان در گذرگاه‌ها و خیابان‌ها، مبلغ را نقدی پرداخت کنند.

وی با اشاره به امکان کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان هنگام خرید برخط، بیان کرد: خرید از فروشگاه‌های اینترنتی قانونی و دارای نماد الکترونیکی یکی از راهکارهای پیشگیری از این نوع جرایم سایبری است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به سوء استفاده از کارت‌های عابر بانک اشاره و تصریح کرد: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد از طریق مختلف مانند اسکیمر، کی لاگر و فیشینگ، رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت راهکارهای مقابله با کلاهبرداری اینترنتی از سوی شهروندان، خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از رایانه‌های ناشناس و نامطمئن به ویژه برای ورود به حساب کاربری یا انجام تراکنش بانکی از طریق فضای مجازی یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری است. 

صادقی ابرازداشت: شهروندان حساب پس‌انداز اصلی را از حساب خریدهای آنلاین جدا کنند، تا در صورت به دام افتادن در صفحات فیشینگ، مجرمان سایبری نتوانند از حساب پس اندازشان برداشت کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرارندهند و  آگاهی و آموزش های لازم در خصوص نحوه حفظ ایمنی در فضای مجازی را کسب کنند تا امکان سوء استفاده از کلاهبرداران به حداقل برسد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: شهروندان آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز با بیش از ۵۰ درصد در رتبه نخست جرایم سایبری استان سمنان قرار دارد، کلاهبرداری اینترنتی و هتک حیثیت به ترتیب رده های دوم و سوم جرایم سایبری در استان سمنان است.

کاربران در فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارائه دهند.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.