رستم سعداللهی روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاغذبازی‌های اداری و شرایط ساختاری کشور برای توسعه و رونق در بخش صنعت برنامه‌ریزی نشده که این قوانین دست و پا گیر باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: ایران ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی قابل توجهی دارد که به دلیل ساختار اداری پیچیده این ظرفیت‌ها تاکنون شکوفا نشده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است که اگر برای بهره‌وری معادن اقدام‎هایی قابل توجهی می شد اکنون تحریم و فشارهای خارجی تاثیری بر روی اقتصاد نداشت.

سعداللهی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین بازدارنده در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور اقدام کند و با این راهبرد می توان برای کاهش نرخ بیکاری برنامه‌ریزی داشت.

وی با اشاره به اصلاح نظام مالیاتی در کشور افزود: اجرای دقیق قانون مالیات بر ارزش افزوده و مصرف کننده مسیر توسعه و اشتغال در کشور را هموار می کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: مجلس امکان تصویب قانون مالیات بر مصرف‌کننده را ندارد اما می تواند قانون مالیات بر فروش را تصویب کند که با این راهبرد بخش قابل توجهی از مشکلات بخش صنعت کاهش می یابد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.