محمد دستورانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: سال تحصیلی جدید با شعار «مدرسه صالح در گام دوم انقلاب» با ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش‌آموز و  هشت‌هزار و ۳۷۰ معلم در استان شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱هزار و ۵۰۰ نوآموز از پیش دبستانی وارد کلاس اول می‌شوند، ادامه داد: ۸۶ درصد دانش‌آموزان استان سمنان در مناطق شهری و ۱۴ درصد در مناطق روستایی به تحصیل می‌پردازند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید سه اولویت را در دستور کار خود قرار داده است، ابراز داشت: تحکیم و تقویت هویت ترکیبی شامل هویت محلی، ملی، دینی، انقلابی و بین المللی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان سمنان است.

دستورانی تصریح کرد: کیفیت بخشی و رعایت عدالت آموزشی از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش در استان سمنان است و امسال تجهیزات آموزشی به ارزش ۴۲ میلیارد ریال با اولویت توزیع بین مناطق کم‌برخوردار تهیه شده است.

وی یادآور شد: بیکاری و بی‌سوادی عامل بروز آسیب اجتماعی است و آموزش و پرورش با سوادآموزی به دنبال ریشه‌کنی بی‌سوادی و با مهارت آموزی به دنبال مقابله با بیکاری در استان سمنان است.

وی گفت: امسال ۴۸۷ معلم استان بازنشسته می‌شوند که از این تعداد ۱۱۰ نفر استمرار در خدمت دارند، ۵۰۰ نفر نیز به صورت ترکیبی از طریق پیمانکاری شدن معلمان حق التدریسی و آزمون برای تامین معلم جذب آموزش و پرورش سمنان شدند و سال تحصیلی جدید با اقدامات انجام شده با کمبود معلم مواجه نیست و همه کلاس‌های درس سراسر استان معلم دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه مسئولان به فکر بهسازی راه حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی که از رانش زمین آسیب دیده باشند، یادآور شد: دانش آموزان برای رفت و آمد به مدرسه باید از مسیر حسین آباد- کالپوش بگذرند و بهسازی این راه برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی اقدامی ضروری است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.