سعید هژبری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: ۸۵ درصد از مدارس استان سمنان به سامانه‌های استاندارد گرمایشی مجهز شدند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های اصولی برای نوسازی زیرساخت‌های بقیه مدارس غیراستاندارد اقدام می شود.

وی یادآور شد:  ۴۲۲ کلاس درس معادل ۸۹ مدرسه در استان نیازمند استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و زیرساختی است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ شهریور ۹۸ جشن برچیدگی بخاری‌های نفتی در مدارس شهری و روستایی استان سمنان که زیرساخت گاز در آن ها مهیا است برگزار می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: تا سال گذشته ۲ مدرسه خشتی و گلی در دامغان و روستای طرود شهرستان شاهرود وجود داشت که مدرسه خشتی دامغان تخریب شد و عملیات ساخت دوباره مدرسه خشتی طرود بعد از تخریب در دست اقدام است.

هژبری اضافه کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس جدید در استان سمنان نیاز است و توزیع تجهیزات این مدارس تا پایان آبان امسال اجرا می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سال گذشته  اعتبار استانی این اداره کل ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم برای سال‌جاری به هفت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان یک‌هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم پذیرای ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز خواهد بود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.