مردم دیار دارالمرحمه امروز دوشنبه و همزمان با صبح روز تاسوعا به یاد غریبی امام حسین(ع) و یارانش به بقاع متبرکه و امامزادگان در شهر و روستاهای اطراف رفته و تا ظهر به عزاداری، سینه‌زنی و زنجیر زنی پرداختند.
سمنانی‌ها بعد از اقامه نماز ظهر با شکوه حضور خود در محله جهادیه سمنان اجتماع می‌کنند و با سینه‌زنی و زنجیرزنی به یاد غربت سید و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند.
غروب تاسوعا، سمنان غرق در حزن و اندوه سهمگین می‌شود گویی که نینوا همینجاست،صدای طبل‌ها، صدای سنج‌ها، صدای دردمندانه و حاجت خواهانه مردمان امیدوار به نگاه علمدار کربلا
در روز تاسوعا در مناطق مختلف سمنان تنها فریاد جگرسوز یا حسین یا حسین شنیده می‌شود که چنان این گفته‌ها با سوز در زبان جاری می‌شود که اشک چشم هر اهل دلی بی اختیار جاری می‌شود.
در غروب سنگین تاسوعا، دسته‌جات‌عزاداری با نوایی حسینی در خیابان شهر به راه می‌افتند و در این دسته‌جات عزاداری اقشار مختلف شهر با هر پست و مقامی، با هر سن و سالی به پای این مصیبت بزرگ و جانسوز جانانه به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.
مردمان و دسته‌جات عزاداری سمنان در یک آیین کهن بعد از نماز مغرب و عشاء، زیر پرچم متبرک حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس(ع) در خیابان طالقانی اجتماع می‌کنند و در زیر پرچم متبرک سید و سالار کرب و بلا حاجت‌خواهی می‌کنند.
۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.