علی اصغر احمدی یکشنبه  در نشست بررسی مشکلات بخش بیارجمند با حضور نماینده مردم شاهرود ومیامی در مجلس شورای اسلامی و استاندار سمنان در سالن جلسات شهرداری بیارجمند با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیران با محدودیت های قانونی مواجه هستند ؛ افزود : باید توجه لازم را نسبت به مشکلات موجود داشته و موارد اولویت دار را مطالبه و اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه منطقه بیارجمند ظرفیت های فراوانی در بخش صنعت و معدن دارد تصریح کرد : بخش های معدنی وصنعتی این بخش می تواند منجر به ایجاد صنایع ثروت آفرین و اشتغال زا گردد .

احمدی گفت : بیارجمند دربخش های صنایع وابسته به مواد اولیه موجود در منطقه مانند کشاورزی و گردشگری در منطقه خارتوران دارای ظرفیت های فراوانی است.‌

مشاور دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه تثبیت جمعیت بدون حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی امکان پذیر نیست خاطرنشان کرد : بخش کویری بیارجمند، از امنیت لازم برخوردار است که در صورت مهاجرت مردم به شهرستان های مجاور، امنیت کویر نیز به مخاطره خواهد افتاده ، بنابراین باید تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود.

احمدی با اشاره به اینکه این بخش قابلیت های گردشگری فراوانی دارد افزود : ایجاد طرح های گردشگری  و استفاده از شرکت های بین المللیکشور در زمینه اشتغال ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه های بومگردی نقش بسزایی در جذب گردشگران دارد افزود : زمینه‌ی رونق گردشگری در این منطقه با توجه به اینکه از مناطق زیبای روستایی و کویری برخوردار است صورت پذیرد.

بیارجمند که مرکز این بخش است در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد و تا شهر سمنان، مرکز استان، ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

این بخش  در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد و شناساندن ظرفیت‌های آن برای ایجاد رونق اقتصادی منطقه ضرورت دارد .

بخش بیارجمند از غرب به رشته‌کوه‌های سوخته‌کوه و کی‌کی و از شمال به جاده آسفالته تهران–مشهد و شهرستان میامی و از جنوب به کویر مرکزی ایران و از شرق به شهرستانهای طبس ، بردسکن و سبزوار استان خراسان رضوی محدود است.

پارک ملی حفاظت شده توران که در فاصله ۴۸ تا ۱۴۹ کیلومتری شهر بیارجمند واقع شده از اماکن مهم دیدنی منطقه است.

 این پارک ملی بزرگ‌ ترین ذخیره‌گاه زیستکره در ایران به ‌شمار می رود.

۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.