محمد رضا روشنی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از صیادان با سدهای کلهام در رودخانه های مرداب و حاشیه میدان شهدای گمنام آستارا به صید غیر مجاز ماهی اقدام کرده بودند که روز گذشته به تخریب و جمع آوری سد ها اقدام شد.
وی با اشاره به این که عملیات پاکسازی رودخانه از سدهای کلهام با حکم مقام قضایی و با مشارکت ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا اجرا شد افزود: متخلفان در صورت شناسایی، به مقام قضایی معرفی خواهند شد.
روشنی با بیان این که صید در فصل تخم ریزی ماهیان، باعث کاهش زادآوری می شود خاطرنشان کرد:جمع آوری دام ها و سدها از رودخانه تا پایان فصل تخم ریزی ماهیان ادامه خواهد داشت .
سد کلهام با چوب یا نی ساخته و در انتهای آن قفسی تعبیه می شود و با قرار دادن آن در بستر رودخانه، ماهی ها هنگام مهاجرت به بالادست رودخانه در آن گرفتار می شوند.
فصل تخم ریزی ماهیان از اوایل اسفندماه آغاز و تا خردادماه هر سال ادامه دارد و ماهیان مولد یا رودکوچ، برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها (از آب های شور به آب های شیرین) مهاجرت می کنند.
آستارا 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی و هفت رشته رودخانه اصلی دارد.

** صاحبان احشام رها در شهر به دادگاه معرفی می شوند
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا؛ جواد معیتی شهردار آستارا روز یکشنبه گفت: گاه مشاهده احشامی نظیر گاو و اسب در پارک ها و فضاهای سبز آستارا، چهره نازیبایی به این شهر گردشگری می دهد و جمع آوری آنها و معرفی صاحبان دام ها به دادگاه، توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری آغاز شده است.
وی با اشاره به این که در سه روز گذشته 10 راس گاو و اسب از نقاط مختلف شهر جمع آوری، مالکان آنها شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شده اند از دامداران خواست احشام خود را در سطح شهر رها نکنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران آن حدود 35 هزار راس دام سنگین و سبک را نگهداری می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.