گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار رئیس اداره محیط زیست رودسر، با توجه به فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان و پایش مستمر رودخانه ها ، پس از وصول گزارش های مردمی مبنی بر وجود دام در مصب رودخانه پلرود که یکی از رودخانه های مهم جهت تخم ریزی ماهی سفید در شهرستان رودسر می باشد، نسبت به جمع آوری دام اقدام شد.
علی محمد پور افزود: در این ماموریت 10 رشته دام دام و دام ماهیان غضروفی جمع آوری و ادوات صید جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه شد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا؛ با همکاری شهرداری و اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه درختان سفید پلت پارک ساحلی این شهر پلاک کوبی شدند.
بنا به اظهار جعفر میرزایی رئیس محیط زیست آستانه اشرفیه، به منظور حفاظت بیشتر و شناسنامه دار کردن گونه بسیار نادر سفید پلت، این گونه که تعدادی از آنها در پارک ساحلی آستانه اشرفیه به حیات خود ادامه می دهند، پلاک گذاری شدند.
وی افزود: درختان سفید پلت از گونه های بسیار کمیاب و ارزشمند جنگل های شمال ایران هستند که به دلیل رشد بسیار کند و چوب با ارزش آنها مورد توجه هستند و در حال حاضر تنها رویشگاه طبیعی آنها منطقه جنگلی روستای صفرابسته آستانه اشرفیه و نسل آن به شدت در خطر انقراض است.
شهرستان های رودسر و آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.