به گزارش عصر روز سه شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، عارف شادکام گفت: با همکاری شهرداری و شبکه دامپزشکی تالش، اولین مرحله عملیات واکسیناسیون و ضد عفونی گوزن های سایت سیاهداران این شهرستان انجام شد.
وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل بهار، فعالیت انگل های خارجی از جمله کنه ها افزایش می یابد و در صورت مقابله نکردن، منجر به انتقال بیماری های آنا پلاسموز و تیلریوز (زردی دام)، کاهش رشد و اختلال سیستم تولید مثل گوزن ها می شود.
وی اضافه کرد: سایت سیاهداران تالش محدوده ای به وسعت چهار هکتار است و 15 راس گوزن با ترکیب جنسیتی 12 رأس ماده و سه راس نر در آن نگهداری می شوند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از واردات 9 راس اسب از کشور اوکراین به ایران از مرز آستارا خبر داد و گفت: این اسب ها از نژاد وسفالین و مخصوص سوارکاری است و برای طی مراحل قرنطینه به شهرستان انزلی انتقال داده شده اند.
بهرام پورضرب مدت زمان قرنطینه اسب های وارداتی را 20 روز خواند و اظهار کرد: بررسی احتمال بیماری، تزریق واکسن کزاز و خوراندن داروی ضدانگل از مراحل قرنطینه اسب های وارداتی است.
وی گفت: این اسب ها توسط بخش خصوصی به ایران وارد شده است و پس از قرنطینه به تهران انتقال داده خواهند شد.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و دارای یک باشگاه سوار کاری است و 35 راس اسب در آن نگهداری می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.