حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته که در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، افزود: باید فرمانداری قوی و پرتوان انتخاب شود تا مردم از مدیریتش بهره مند شوند.

وی با بیان این که در عزل و نصب ها دخالت نمی کند، ادامه داد: هر گاه مسوولان در موضوعی خواستار مشورت بوده اند ، مشاوره شده و نتایج خوبی هم در پی داشته است.

امام جمعه شاهرود به موضوع مذاکره و فعالیت های دیپلماسی کشور هم اشاره کرد و گفت: از مسئولان انتظار داریم گام سوم کاهش تعهدات برجامی را محکم تر بردارند چرا که اروپا و آمریکا غیر قابل اعتماد بودن خود را در ۴۰ سال گذشته بارها ثابت کرده اند.

حجت الاسلام امینی افزود:مقاومت  ملت ما برگرفته از نهضت امام حسین (ع) است و آموخته ایم که برای رسیدن به نتیجه باید عاشورایی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه فرقی بین اروپا و آمریکا نیست و هر کجا که پای منافعشان باشد به ملت خود هم دروغ می گویند ، تاکید کرد: هرگز نباید گول لبخند دشمنان و وعده های نافرجام آن ها را خورد.

خطیب جمعه شاهرود گفت: تنها حرف و مشکل دشمنان با ملت ایران دست برداشتن از مبانی اصیل انقلاب و اسلام است وانرژی هسته ای ، قدرت موشکی و شعارهای  حقوق بشری بهانه ای بیش نیست.

 وی با اشاره به نامه اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به رهبر معظم انقلاب افزود: همه گروه های مقاومت باید با هوشیاری مراقب حرکت های دشمنان داخلی و خارجی خود باشند که اتفاقات سوریه تکرار نشود.

امام جمعه شاهرود سالروز فاجعه خونین ۱۷ شهریور درمیدان شهدای تهران توسط رژیم ستم شاهی و به خاک و خون کشیایدن تعداد زیادی از هموطنان بی گناه را یادآور شد و افزود: رژیم پهلوی خیال می کرد با کشتن این افراد شعله های انقلاب را خاموش خواهد کرد.

امینی گفت: این فاجعه عظیم حرارت انقلاب را چند برابر کرد وچندماه بعد انقلاب با مقاومت مردم به پیروزی رسید.

وی با اشاره به گوشه هایی از قیام عاشورا و عبرتهای بی نظیر آن برای اهل مقاومت و ایثار ادامه داد: سبک زندگی سیدالشهدا(ع) را باید شبیه سازی کرد که بهترین الگو برا ی همه دنیاست.

امینی سازش ناپذیری و عدم تسلیم دربرابر ظالم ،مقاومت و ایستادگی در راه حق و پرداخت هزینه های آن ،نترسیدن از عده و امکانات و تجهیزات دشمن و مرگ با عزت را درسهای ابدی برای مقاومت و مردم برشمرد.

۷۳۵۸/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.