سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در سفر به استان سمنان ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را کلنگ‌زنی و افتتاح کرد و در حاشیه این آیین‌ها مسئولان از وزیر خواستند در استان سمنان در زمینه تامین تجهیزات و بازسازی مراکز درمانی به منظور تقویت کیفیت خدمات رسانی به مردم بیش از پیش کمک شود، چرا که استان سمنان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجواری با چند استان کشور و قرارگیری در مسیر ارتباطی شمال به حنوب و شرق به غرب کشور پذیرای مسافران عبوری زیادی است که همین عوامل احتمال خطرات و سوانح را افزایش و ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی را دوچندان کرده است.

آغاز عملیات ساخت گام آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی، کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی، افتتاح خانه بهداشت در شهرستان آرادان، افتتاح خوابگاه دخترانه در شهرستان سرخه و شروع علمیات طرح توسعه ، بهره برداری از اتاق‌های پیشرفته، اتاق وی آی پی و بخش فوق تخصصی کودکان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان، و افتتاح مرکز جامع سلامت شهری آموزشی فامیلی در سمنان و خانه بهداشت درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاح شده در استان سمنان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر امروز بود.

سمنان برخوردار از شاخص‌های لازم برای توسعه 

استاندار سمنان عصر پنجشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن اجتماعات این دانشگاه با حضور وزیر بهداشت و درمان، گفت: نرخ با سوادی در استان سمنان۹۸ درصد، امید به زندگی ۷۶ سال، نرخ بیکاری ۷.۱ و دارای نرخ رشد جمعیت روبه افزایش است و در شهری مانند دیباج دامغان، نرخ رشد جمعیت هشت است.
علیرضا آشناگر افزود: نرخ باسوادی، نرخ رشد جمعیت، نرخ بیکاری از جمله شاخص‌های توسعه است و استان سمنان ظرفیت توسعه را دارد.
وی با اشاره به بیمارستان کوثر سمنان به عنوان یکی از طرح‌های نیازمند بازسازی، ادامه داد: بیمارستان کوثر سمنان پنج سال ساخت است اما نیازمند تعمیرات با نظارت بر کار پیمانکاران است.

وی با بیان اینکه استان سمنان سالانه پذیرای  ۲۵ میلیون زائر حرم امام رضا(ع) است، اظهار داشت: تردد بالای مسافران از محورهای مواصلاتی استان سمنان، سوانح جاده ای را بالا می برد و همین خاطر حمایت از مراکز سوانح سوختگی و غربالگری و سرطان از مطالبات مردم استان سمنان است.

استاندار سمنان یادآور شد: دانشکده داروسازی در دامغان از دیگر زیرساخت های حوزه بهداشت و سلامت استان محسوب می‌شود که نیازمند تعمیرات و بازسازی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه مهدیشهر یک منطقه گردشگری است، گفت: تکمیل بیمارستان این شهرستان مطالبه مردم و گردشگران است.


سمنان نیازمند تقویت زیرساخت‌های بهداشتی

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان صرف استان نیست، محور دارای بیشترین تردد ریلی کشور و تردد ۲۰ میلیون مسافر کشور را زیر پوشش دارد و همین شاخص‌ها ضرورت توجه به زیرساخت سلامت در سمنان را دوچندان می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان سمنان سه برابر استاندارد کشوری استاد و دانشجو دارد و اولین مرکزخیرساز فناوری کشور در شهمیرزاد ساخته شده که نشاندهنده دیدگاه فرهنگی خوب مردم استان سمنان است.
وی اضافه کرد: موافقت برای ارائه رشته جراحی در سال ۹۹ در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گرفته شده و تلاش می‌شود در مرحله بعد رشته ارتوپدی  ارایه شود.
همتی، تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و مرکز سرطان، تکمیل بیمارستان مهدیشهر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد را از مطالبه‌های جدی مردم استان سمنان عنوان کرد.
وی ساخت مرکز ملی آموزش کل کشور در مرکز گردشگری و بین‌المللی شهمیرزاد را مطرح کرد و افزود: ساخت کلینیک خیران در شهمیرزاد مساعت شود تا در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای گفت: ایجاد دانشکده داروسازی در سمنان مطالبه مردم است و  بخش خصوصی خواستار ایجاد این دانشکده است.
وی بیان کرد: ۲ کارخانه بزرگ دارویی در استان سمنان با تنوع دارویی بالا در وجود دارد واستفاده از بخش خصوصی یک فرصت برای تبدیل شدن سمنان به قطب پژوهشی کشور است.

وی با اشاره به افزایش دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ، گفت: میزان پذیرش در رشته‌های پزشکی با دید کارشناسی و علمی و به دور از تصمیم احساسی و با توجه به خواسته مردم مورد بحث قرار بگیرد.
همتی افزود: عدالت در سلامت مقوله ای مهم است و وزارت بهداشت در این زمینه عملکرد مطلوب داشته است و در مدت اندک انتخاب وزیر بهداشت، حرکت‌های خوبی در ۲ بخش پزشک خانواده و نظام ارجاع انجام شده است.
وی ادامه داد: وزیر بهداشت در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی، در شرایط تحریم به خوبی مدیریت داشته و مشکل جدی وجود ندارد.


خدمت به نظام موجب افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مواد اولیه به منظور رفاه حال مردم در تامین سلامت ضرورت دارد.
غلامرضا کاتب افزود: افزایش رضایت‌مندی مردم خدمت به نظام است و در استان سمنان عملکرد مطلوب بوده، اما در بخش‌هایی مشکلاتی وجود دارد که استفاده از ظرفیت خیران در رفع مشکلات و عقب ماندگی موثر است.
وی ادامه داد: گرمسار با کمبود پزشک متخصص مواجه است و به طور خاص نیازمند تامین پزشک و متخصص جراح مغز و اعصاب است.
وی با بیان اینکه کمبود و نواقص در اورژانس، اثرات نامطلوب در میزان رضایت‌مندی مردم دارد، گفت: اورژانس گرمسار در گذشته چهار پزشک داشت، اما اکنون ۲ پزشک باقی مانده است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای گفت: طرح‌هایی که بازتاب مردمی دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برخی کارها کوچک اما اثرات اجتماعی بالا دارد.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.