علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی استان سمنان با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در استان سمنان در زمینه تامین تجهیزات و بازسازی مراکز درمانی به منظور تقویت کیفیت خدمات رسانی به مردم تلاش شده و ادامه این روند نیازمند توجه و تامین اعتبار است.

وی با اشاره به بیمارستان کوثر سمنان به عنوان یکی از طرح‌های نیازمند بازسازی، ادامه داد: بیمارستان کوثر سمنان پنج سال ساخت است اما نیازمند تعمیرات با نظارت بر کار پیمانکاران است.

وی با بیان اینکه استان سمنان سالانه پذیرای  ۲۵ میلیون زائر حرم امام رضا(ع) است، اظهار داشت: تردد بالای مسافران از محورهای مواصلاتی استان سمنان، سوانح جاده ای را بالا می برد و همین خاطر حمایت از مراکز سوانح سوختگی و غربالگری و سرطان از مطالبات مردم استان سمنان است.

استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: انتقاد درباره این طرح وارد شده اما برکات آن برای مردم زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه درمانی مردم به شکل محسوس کاهش می‌دهد و دولت با وجود محودیت منابع مالی در قبال تهعداتش برای نظام سلامت موفق عمل کرده و بهداشت و درمان پیشرفت داشته است.

استاندار سمنان یادآور شد: دانشکده داروسازی در دامغان از دیگر زیرساخت های حوزه بهداشت و سلامت استان محسوب می‌شود که نیازمند تعمیرات و بازسازی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه مهدیشهر یک منطقه گردشگری است، گفت: تکمیل بیمارستان این شهرستان مطالبه مردم و گردشگران است.

همزمان با سفر امروز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان، ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و بهره‌بردای می‌شود.

آغاز عملیات ساخت گام آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی، کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی، افتتاح خانه بهداشت در شهرستان آرادان، افتتاح خوابگاه دخترانه در شهرستان سرخه و شروع علمیات طرح توسعه ، بهره برداری از اتاق‌های پیشرفته، اتاق وی آی پی و بخش فوق تخصصی کودکان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان، افتتاح بخش‌های تخصصی دانشکده دندانپزشکی، افتتاح پردیس بین الملل و افتتاح مرکز جامع سلامت شهری آموزشی فامیلی در سمنان و خانه بهداشت درجزین از توابع شهرستا مهدیشهر از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاح شده در استان سمنان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

۷۴۳۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.