وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به استان سمنان پایگاه سلامت درجزین با کاربری بهداشتی در زیربنای  ۱۳۰ متر مربع را افتتاح کرد.

سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و ۷۵ میلیون ریال برای تجهیز پایگاه سلامت درجزین هزینه شده است.

وزیر بهداشت همچنین عصر امروز از بیمارستان در دست اجرا شهرستان مهدیشهر، که بیش از پنج‌سال از شروع عملیات ساخت آن می‌گذرد بازدید و از نزدیک جریان تکمیل آن را پیگیری کرد.

آغاز عملیات ساخت گام آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی، کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی، افتتاح خانه بهداشت در شهرستان آرادان، افتتاح خوابگاه دخترانه در شهرستان سرخه و شروع علمیات طرح توسعه ، بهره برداری از اتاق‌های پیشرفته، اتاق وی آی پی و بخش فوق تخصصی کودکان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان، افتتاح بخش‌های تخصصی دانشکده دندانپزشکی، افتتاح پردیس بین الملل و افتتاح مرکز جامع سلامت شهری آموزشی فامیلی در سمنان ، از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاح شده در استان سمنان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

درجزین یکی از شهرهای شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان است. این شهر در فاصله ۵ کیلومتری شمال سمنان و ۱۰ کیلومتری جنوب مهدیشهر قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن پنج هزار و۹۹۷ نفر بوده‌است.

وزیر بهداشت دقایقی پیش سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.