سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و رونق تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: امسال برنامه‌های صادراتی مفصل و جامع برای صادرات محصولات دانش‌بنیان اتخاذ شده که حمایت در کسب استانداردهای لازم این شرکت‌ها برای تحقق این امر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: صادرات محصولات دانش بنیان به ویژه به کشورهای همجوار مانند ترکیه، آذربایجان، عراق و افغانستان از اهداف معاونت علمی و فناوری در حمایت از این شرکت‌ها است.

وی با اشاره به ارائه ۱۴۰ نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: گذراندن خدمت سربازی کارافرینان دانش‌بنیان در این شرکت‌ها به صورت مامور به خدمت، یکی از اقدامات حمایتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نسبت به پژوهشگران جوان کشور است.

ستاری ابرازداشت: ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در آمد حاصل از فروش محصولات چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان کشور در سال ۹۷ بود.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره انعقاد تفاهم‌نامه این معاونت با استانداری سمنان، ادامه داد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان فرهنگ کارآفرینی دانش‌محور را در بین مردم این منطقه ترویج می‌دهد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای‌ فناور خیرساز در شهمیرزاد، خاطرنشان کرد: ضعیف بودن صندوق پژوهش و فناوری سمنان یکی از ضعف‌های این استان است و برای افزایش سرمایه اولیه این صندوق آمادگی لازم را اعلام کردیم که به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بستگی دارد.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: استان سمنان از لحاظ نیروی انسانی با دارابودن بیش از ۸۰ هزار دانشجو، دانشگاه‌های فعال و پارک‌های علم و فناوری قابلیت‌های مطلوبی برای کسب موفقیت در حوزه دانش‌بنیان‌ها دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور امروز به منظور افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد، شرکت در شورای ادارای استان و بازدید از چند واحد تولیدی دانش بنیان به استان سمنان سفر کرد. 

استان سمنان ۵۸ شرکت دانش بنیان دارد که از این تعداد ۲۰ شرکت نوپا و بقیه تولیدی هستند. 

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.